• wcag

     Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
     ul. ks. Piotra Skargi 7/1, 37-700 Przemyśl, tel. (+48) 16 633 63 88, e-mail: info@parr.pl

Szkolenie pn.: "Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po zmianie przepisów – NOWELIZACJA 2016. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia od A do Z"

Szkolenie pn.: "Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po zmianie przepisów – NOWELIZACJA 2016. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia od A do Z"

Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza do zgłaszania się i udziału w szkoleniu pn.:

„Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po zmianie przepisów – NOWELIZACJA 2016.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia od A do Z”

Termin szkolenia: 04.04.2017 r., godzina 9.00
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Miejsce szkolenia: PARR S.A., 37-700 Przemyśl, ul. ks. Piotra Skargi 7/1
Koszt uczestnictwa: 369,00 złotych brutto (cena obejmuje materiały szkoleniowe, przerwę kawową, obiad)

Dla kogo:
Szkolenie adresowane jest do pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
i Przedsiębiorstw wykonujących czynności związane z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Oferta jest skierowana do wszystkich podmiotów spotykającym się w swojej pracy
z praktycznymi zagadnieniami związanymi ze stosowaniem prawa zamówień publicznych.

Cele szkolenia:
- zapoznanie się ze zmianami w przepisach Prawa Zamówień Publicznych,
- nabycie umiejętności właściwej interpretacji i odpowiedniego stosowania wprowadzonych przez ustawodawcę zmian,

Korzyści:
- podniesienie poziomu wiedzy z zakresu Prawa Zamówień Publicznych,
- podniesienie kwalifikacji osób zajmujących się postępowaniami w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego,
   

Zakres (program) szkolenia:
 
1. Wprowadzenie
   a) definicje,
   b) zasady ogólne
   c) liczenie terminów
   d) wyłączenia ze stosowania ustawy
   e) ograniczenia stosowania ustawy (zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi zamówienia In-house)
2. Przygotowanie postępowania:
   a) Opis przedmiotu zamówienia - znaki towarowe, nazwy własne, opis równoważności, odpowiedzialność,
   b) środki mające na celu zapobieżenie zakłóceniu konkurencji w związku z możliwością udziału postępowaniu wykonawcy, który brał udział w przygotowaniu postępowania
   c) Ustalenie wartości zamówienia
   d) wybór trybu udzielania zamówienia
   e) komisja przetargowa, zespół do nadzoru nad realizacją zamówienia
3. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
   a) Opis przedmiotu zamówienia możliwość zaskarżenia do KIO, wpływ na kryteria oceny ofert, wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, promowanie dzielenia zamówienia na części
   b) Warunki udziału w postępowaniu
      - obowiązek określania warunków udziału
      - zasady doboru warunków udziału
      - warunki utrudniające wolną konkurencję,
      - warunki udziału w przypadku konsorcjów
      - warunki udziału, a kluczowe części zamówienia
   c) Obligatoryjne i fakultatywne podstawy wykluczenia
   d) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia
      - uproszczona forma oceny właściwości wykonawcy – Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ),
      - ESPD – Elektroniczne narzędzie do wypełniania JEDZ
      - Oświadczenie własne wykonawcy w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału
      - self cleaning, a wykluczenie
   e) Korzystanie z potencjału innego podmiotu i podwykonawstwo
      - zmiany w zakresie możliwości zastrzeżenia przez zamawiającego osobistego wykonywania kluczowych części zamówienia
      - korzystanie z potencjału podmiotu trzeciego a podwykonawstwo
      - korzystanie przez kilku wykonawców z potencjału jednego podmiotu
      - wymogi formalne odnośnie zobowiązania podmiotu trzeciego
      - żądanie wskazania części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy oraz nazw proponowanych podwykonawców
   f) Kryteria oceny ofert
      - kryteria jakościowe, kosztowe i funkcjonalne
      - kryteria dotyczące kwalifikacji i doświadczenia personelu wyznaczonego do realizacji zamówienia
4. Treść ogłoszenia o zamówieniu.
5. Ocena ofert
   a) badanie rażąco niskiej ceny oraz rażąco niskiej składowej ceny
   b) uzupełnianie dokumentów w postępowaniu – dokumenty podlegające uzupełnieniu
   c) terminy uzupełniania dokumentów a ich ważność
   d) terminy zawiadomienia wykonawców o czynnościach zamawiającego
   e) zakaz stosowania wagi kryterium ceny powyżej 60 %
6. Procedura podstawowa a procedura odwrócona w przetargu nieograniczonym.
7. Zawarcie i realizacja umowy w sprawie zamówienia publicznego
   a) termin zawarcia umowy,
   b) zmiana umowy w trakcie realizacji zamówienia
   c) zamówienia dodatkowe i uzupełniające
8. Środki odwoławcze
   a) terminy, koszty oraz odwołania dla zamówień poniżej progów unijnych
   b) zmiana zakresu definicji „interesu w uzyskaniu danego zamówienia”
9. Pytania i problemy zgłaszane przez uczestników szkolenia.

Wykładowca, trener:
Marek Rejman - radca prawny. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie Filia w Rzeszowie. Zamówieniami publicznymi zajmuje się zawodowo 20 lat. Kierował m.in. Wydziałem Zamówień Publicznych w mieście wojewódzkim i jednostce wojskowej realizując strategiczne projekty. Były arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (przewodniczący składów orzekających) orzekający w sprawach dotyczących udzielania zamówień publicznych. Z ramienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych uczestniczył jako Obserwator w największych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Wykonując zawód radcy prawnego doradzał jako ekspert ds. zamówień publicznych m.in. uczelniom publicznym, wykonawcom robót budowlanych, firmom branży informatycznej, dostawcom artykułów przemysłowych. Były kontroler Najwyższej Izby Kontroli. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych pod patronatem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Aktywny członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych zrzeszającego praktyków i specjalistów w wielu dziedzinach, arbitrów i byłych trenerów z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Stowarzyszenie patronuje m.in. czasopismu „Monitor Zamówień Publicznych”
Do tej pory przygotował, przeprowadził lub nadzorował kilkaset postępowań, w różnych trybach.
Reprezentował zlecających i wykonawców w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą, które kończyły się w zdecydowanej większości korzystnym rozstrzygnięciem dla reprezentowanych stron.
Przeprowadził szkolenia z zakresu zamówień publicznych dla zlecających, wykonawców jak i kontrolerów.


Zasady uczestnictwa w szkoleniu są szczegółowo opisane w formularzach zgłoszeniowych.


Dodatkowe informacje:
tel. (16) 676 09 85 wew.6
Robert Sudoł
e-mail: robertsudol@parr.pl

Szkolenie pn.:

Pliki do pobrania

Polecane