Szkolenie "Zmiany w Prawie Pracy w 2023 r. - przepisy, interpretacje" - 29.03.2023 r.
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
zaprasza do udziału w szkoleniu pt.:
"Zmiany w Prawie Pracy w 2023 r. – przepisy, interpretacje"
Termin szkolenia: 29.03.2023 r., godzina 09.00 – 14.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie stacjonarne, Przemyśl, ul. Asnyka 4, I piętro
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych + 3 przerwy (w tym przerwa obiadowa)
Wykładowca:
Mateusz Piotr BorekCena obejmuje: 300,00 zł netto/osobę + 23% VAT
250,00 zł netto/osobę +23% VAT - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, obiad oraz serwis kawowy).
Dla kogo:
Szkolenie
przeznaczone jest dla pracowników działów HR, kadr, płac oraz osób
zarządzających tymi działami, a także dla osób pełniących funkcje
pracodawców albo ich reprezentujących.
Cel i korzyści ze szkolenia:
• przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresów nowo regulowanych w prawie pracy,
• poszerzenie i pogłębienie wiedzy na poziomie zaawansowanym w zakresach, które standardowo budzą wątpliwości,
•
zapoznanie uczestników z najciekawszym najnowszym orzecznictwem Sądu
Najwyższego z zakresu prawa pracy i omówienie jego stosowania w
praktyce.
Program szkolenia:
1. Praca zdalna:
• podstawy prawne świadczenia pracy zdalnej i przygotowanie niezbędnej dokumentacji,
• praca zdalna na żądanie - kategorie uprzywilejowanych pracowników,
• okazjonalna praca zdalna,
• ograniczenia w możliwości żądania powrotu do wykonywania pracy offline,
• podstawy odmowy powierzenia wykonywania pracy w formie zdalnej,
• koszty pracy zdalnej - porównanie ekwiwalentu i ryczałtu,
• kontrola wykonywania pracy świadczonej w formie pracy zdalnej,
• ochrona danych osobowych przy wykonywaniu pracy zdalnej,
• BHP zmiany w zakresie obowiązków pracodawcy i pracownika wykonującego pracę zdalnie,
• wypadek przy pracy zdalnej,
• zmiany w dokumentacji pracowniczej,
• regulamin pracy zdalnej, porozumienie oraz inne dokumenty.
2. Kontrola trzeźwości:
• zasady przeprowadzenia kontroli, rodzaje i formy kontroli,
• niedyskryminacyjny dobór pracowników do kontroli prewencyjnej,
• metody przeprowadzenia kontroli bez zarzutu o naruszenie dóbr osobistych pracownika,
• kontrola na obecność środków działających podobnie do alkoholu,
• obowiązki informacyjne dotyczące kontroli,
• nowa część akt osobowych E dotyczących kontroli trzeźwości
• obowiązek prowadzenia z ograniczeniem czasowym przetwarzania danych,
• stwierdzenie nietrzeźwości pracownika, możliwość kwestionowania wyniku badania konsekwencje,
• badanie trzeźwości pracownika zdalnego,
• zmiany w regulaminie i dodatkowe dokumenty związane z kontrolą,
• kontrola trzeźwości wobec osób świadczących pracę niebędących pracownikami.
3. Nowe zasady zawierania umów o pracę zgodnie ze projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023 r.
4. Nowe przepisy ochronne dla pracowników.
5.
Zakaz ograniczania pracownikom podejmowania dodatkowego zatrudnienia
zgodnie ze projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023
r.
6. Rozwiązywania umów o pracę z uwzględnieniem projektowanych na podstawie unijnych dyrektyw zmian w 2023 r.
7.
Nowe rewolucyjne uprawnienia pracowników do zwolnień od pracy zgodnie
ze projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023 r.
8.
Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem zgodnie ze
projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023 r.
9. Zasady udzielania przerw w pracy zgodnie ze projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023 r.
10. Nowe zasady rozliczania szkoleń zgodnie ze projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023 r.
11. Delegowanie pracowników do pracy za granicą zgodnie ze projektowanym w 2023 r. zmianami.
12. Przepisy przejściowe zgodnie ze projektowanymi na podstawie unijnych dyrektyw zmianami w 2023 r.
13. Najnowsze i najciekawsze orzecznictwo Sądu Najwyższego w zakresie prawa pracy wraz z omówieniem przepisów.
14. Najnowsze stanowiska urzędowe w zakresie prawa pracy.
15. Pytania i odpowiedzi.
Osoba prowadząca:
Mateusz Piotr Borek –
Radca Prawny. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i
Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego. Radca Prawny Okręgowej Izby
Radców Prawnych w Rzeszowie. Doświadczenie zawodowe zdobywał min. w
Departamencie Prawnym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Biurze
Komunikacji Społecznej Kancelarii Senatu, kancelariach prawnych czy
spółkach prawa handlowego.
Specjalista
w zakresie kompleksowej obsługi prawnej szczególnie w kwestiach
związanych ze stosowaniem prawa pracy zarówno na etapie doradztwa, jak i
w postępowaniach sądowych. Autor licznych opinii i interpretacji
prawnych z zakresu prawa pracy.
W praktyce radcy prawnego zajmuje się m.in. szkoleniem pracowników i pracodawców z zakresu szeroko rozumianego prawa pracy.
Źródło grafiki:
https://pixabay.com/pl/photos/kodeks-pracy-zasoby-ludzkie-3520805/
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: brp@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!