Szkolenie on-line pt.: "Planowane zmiany w podatku VAT w II połowie 2021 i 2022 oraz wybrane aktualne problemy" - 13.07.2021 r.
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza do udziału w szkoleniu:
Planowane zmiany w podatku VAT w II połowie 2021 i 2022
oraz wybrane aktualne problemy
- szkolenie on-line
Termin szkolenia: 13.07. 2021 r., godzina 9.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie on-line
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych + 3 przerwy
Wykładowca: Paweł Łabno
Koszt uczestnictwa: 240,00 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje dostęp do platformy internetowej)
Dla kogo: Szkolenie
adresowane jest do pracowników księgowości przedsiębiorstw, pracowników
i właścicieli biur rachunkowych oraz innych osób zajmujących się
rozliczaniem podatku VAT.
Cel i korzyści szkolenia:Celem
szkolenia jest przedstawienie aktualnych zasad funkcjonowania podatku
VAT oraz podstawowych zagadnień dotyczące tego podatku. Szkolenie ma za
zadanie zaprezentowanie słuchaczom najnowszych zmian, które dotyczą
rozliczania podatku VAT oraz zaplanowanych nowych regulacji w obszarze
tego podatku. Zajęcia mają na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i
umiejętności w zakresie mechanizmów działania podatku VAT oraz
prawidłowego ewidencjonowania, rozliczeń i składania deklaracji podatku
VAT.
Program szkolenia: 1. Zmiany w zakresie JPK obowiązujące od 1 lipca 2021 r. 1) zmiana dot. kodu TP;
2) likwidacja kodu MPP;
3) zmiany dot. kodów GTU (m.in. dot. kodów 01,10,12)
4) zmiany dotyczące ujmowania w JPK tzw. faktur uproszczonych (tj. paragony fiskalne do kwoty brutto 450 zł z NIP nabywcy);
5) zmiany dotyczące ujmowania w JPK „kwitków” autostradowych oraz biletów jednorazowych za przejazdy osób;
6) ujmowanie w JPK korekt podatku naliczonego przez nabywcę, gdy nie dysponuje on fakturą korygującą;
7) pozostałe zmiany oraz przepisy przejściowe
2. Sygnalizacja zmian obowiązujących od 1 lipca 2021 r. wprowadzonych w ramach tzw. pakietu E-commerce 3. Zmiany w podatku VAT od 01.01.2021 r. (ustawa nowelizująca z dnia 28 listopada 2020 r. - tzw. pakiet SLIM VAT)
1) wydłużenie czasu na odliczenie podatku naliczonego;
2) zmiany dot. rozliczania faktur korygujących "in plus" oraz "in minus";
3) podwyższenie kwoty dla prezentów o małej wartości;
4) możliwość stosowania tego samego kursu wymiany waluty w VAT i podatku dochodowym;
5) możliwość odliczania podatku naliczonego względem usług noclegowych podlegających odsprzedaży;
6) dopuszczenie potrąceń umownych przy MPP;
7) zmiany w systemie TAX- FREE (sygnalizacja zmian - planowany termin wejścia w życie: 01.01.2022 r.);
8) pozostałe zmiany.
4. Planowane zmiany w zakresie podatku VAT w ramach pakietu SLIM-VAT 2 (planowany termin wejścia w życie: IV kwartał 2021 r.)
5.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) i ustrukturyzowane faktury elektroniczne
(planowany termin wejścia w życie: październik 2021 r.)
6. Objaśnienia MF z dnia 16 października 2020 r. dot. wystawiania faktur do paragonów
1) wystawienie faktury do paragonu fiskalnego z NIP nabywcy do 450 zł brutto (tzw. faktury uproszczonej);
2) wystawienie faktury zbiorczej do faktur uproszczonych;
3) numer faktury uproszczonej;
4) korekta niezamierzonej pomyłki w zakresie wprowadzonego numeru NIP;
5) korekta faktury uproszczonej;
6) faktury uproszczone w nowym JPK_VAT
7. Wybrane kwestie dot. nowego JPK-V7M/ JPK-V7K i jego korekty (w tym m.in. kwestia tzw. czynnego żalu)
8. Orzecznictwo zapadłe w ostatnim czasie mające istotny wpływ na rozliczanie podatku VAT dot. m.in.:
a) stosowania ulgi na złe długi przez sprzedawcę/usługodawcę;
b) rozliczania WNT („rozjazd” pomiędzy okresami wykazywania podatku należnego i podatku naliczonego);
c) kart paliwowych;
d) dodatkowego zobowiązania podatkowego w podatku VAT
9. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie on-line - podstawowe informacje:
1.
Zajęcia będą prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy
internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a
uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie
chatu.
2. Do obsługi portalu polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome, Mozilla.
3.
Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w formularzu
zgłoszeniowym adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego
pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu oraz materiały w
formacie PDF - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numerów
telefonu na wypadek problemów technicznych.
4. Platforma
szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez
przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w
smartfonie.
5. Każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma zaświadczenie o
ukończeniu szkolenia w formacie PDF na podany w zgłoszeniu adres
e-mail.
6. PARR S.A. oraz prowadzący szkolenie nie wyrażają zgody
na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub
nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść
szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Osoba prowadząca:
Paweł
Łabno - doradca podatkowy nr 10584, prawnik, wspólnik w kancelarii Czyż
Łabno Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni, absolwent
Uniwersytetu Jagiellońskiego, posiada 14-letnie doświadczenie w
doradztwie podatkowym; wielokrotnie reprezentował klientów przed
Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach podatku VAT; autor licznych
publikacji podatkowych (Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Vademecum
Głównego Księgowego), współautor Leksykonu VAT, wieloletni i uznany
wykładowca z zakresu podatku VAT.
Dodatkowe informacje:
Organizator
zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia w przypadku, gdy ilość
uczestników szkolenia będzie mniejsza niż 10 osób.
Kontakt:Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
Robert Sudoł, tel. 578 363 196, e-mail: robertsudol@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!