Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
zaprasza do udziału w szkoleniu pt.:
„KSEF 2024 – rewolucja w fakturowaniu”
Termin szkolenia: 27.10.2023 r., godzina 09.00 – 15.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie stacjonarne, Przemyśl, ul. Lwowska 9, Budynek MZK w Przemyślu, I piętro
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych + 3 przerwy (w tym przerwa obiadowa)
Wykładowca: Paweł Łabno
Cena obejmuje: 450,00 zł netto/osobę + 23% VAT
420,00 zł netto/osobę +23% VAT - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, obiad oraz serwis kawowy).
Dla kogo:
Szkolenie
jest skierowane do pracowników działów księgowości, a także do
wszystkich osób i podmiotów mających kontakt z wystawianiem i
otrzymywaniem faktur oraz osób odpowiedzialnych za dostosowanie systemu
fakturowania do nowych wymagań.
Cel szkolenia:
Celem
szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami związanymi z
wprowadzeniem nowych regulacji dotyczących wystawiania faktur od
września 2023 r. oraz omówienie zmian wynikających z obowiązkowego
wystawiania faktur poprzez Krajowy System e-Faktur KSeF od 1 lipca 2024
r.
Korzyści ze szkolenia:
- zapoznanie
z przepisami z zakresu KSeF, co jest konieczne dla prawidłowego
przyjęcia, wdrożenia i stosowania faktur ustrukturyzowanych,
- uświadomienie uczestnikom skali zmian,
- wskazanie
kierunków postępowania w celu weryfikacji i zmiany dotychczasowych
procedur związanych z fakturami na dostosowane do zmienionych przepisów,
np. brak możliwości anulowania faktur czy likwidacja przepisów
dotyczących wystawiania not korygujących.
Program szkolenia:
1. Terminy wejścia w życie obowiązkowego KSEF
a) dla podatników VAT czynnych;
b) dla podatników VAT zwolnionych.
2. Podmioty, które nie będą miały obowiązku stosować KSEF.
3. Transakcje, do których nie będzie stosować się KSEF i faktur ustrukturyzowanych.
4. Obowiązek oznaczania faktur ustrukturyzowanych kodem QR.
5. Postępowanie podatnika i ciążące na nim obowiązki w razie zaistnienia:
a) „standardowej” awarii KSEF;
b) „nadzwyczajnej” awarii KSEF;
c) tzw. trybu „off-line”
6. Zmiana zasad rozliczania faktur korygujących „in minus” przez sprzedawcę i nabywcę:
a) faktura korygująca w postaci faktury ustrukturyzowanej;
b) faktura korygująca w postaci innej niż faktura ustrukturyzowana.
7. Nowy obowiązek dotyczący oznaczania płatności za:
a) faktury podlegające mechanizmowi podzielonej płatności (MPP) i termin wejścia w życie ww. obowiązku;
b) faktury niepodlegające mechanizmowi podzielonej płatności (MPP) i termin wejścia w życie ww. obowiązku.
8. Kara pieniężna za naruszenie przepisów dotyczących obowiązkowego KSEF.
9. Pozostałe zmiany – m.in.
a) wystawianie faktur VAT RR w ramach KSEF;
b) skrócenie standardowego terminu na zwrot nadwyżki podatku naliczonego;
c) eliminacja not korygujących;
d) przechowywanie faktur ustrukturyzowanych w ramach KSEF.
10. Kategorie uprawnień w ramach KSEF i sposoby ich nadawania, zmiany i odbierania, w tym m.in.:
a) uprawnienia „właścicielskie”
b) uprawnienia bezpośrednie vs uprawnienia pośrednie
c) uprawnienia dla jednostek wewnętrznych przedsiębiorstwa (np. oddziału).
11. Wysyłanie i odbieranie faktur ustrukturyzowanych poprzez KSEF – uwagi „techniczne”.
12. Na co zwrócić uwagę w przedsiębiorstwie, aby dobrze przygotować się do KSEF – kwestie wewnątrzfirmowe w kontekście:
a) zakupów;
b) sprzedaży;
c) obiegu wewnętrznego dokumentów.
13.
Na co zwrócić uwagę w przedsiębiorstwie, aby dobrze przygotować się do
KSEF – kwestie relacji z kontrahentami w kontekście (m.in.)
a) płatności;
b) akceptacji faktur;
c) umów/zamówień.
14. Rozwiązania informatyczne oferowane przez Ministerstwo Finansów.
15. Pytania i odpowiedzi.
Osoba prowadząca:
Paweł Łabno
- doradca podatkowy nr 10584, prawnik, wspólnik w kancelarii Czyż Łabno
Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni, absolwent
Uniwersytetu Jagiellońskiego, posiada 13-letnie doświadczenie w
doradztwie podatkowym; wielokrotnie reprezentował klientów przed
Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach podatku VAT; autor licznych
publikacji podatkowych (Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Vademecum
Głównego Księgowego), współautor Leksykonu VAT, wieloletni i uznany
wykładowca z zakresu podatku VAT.
Źródło grafiki:
https://pl.freepik.com
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
Robert Sudoł, tel. 578 363 196, e-mail: robertsudol@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!