• wcag

     Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
     ul. ks. Piotra Skargi 7/1, 37-700 Przemyśl, tel. (+48) 16 633 63 88, e-mail: info@parr.pl

Szkolenie pt. "KSEF 2024 - rewolucja w fakturowaniu" - 27.10.2023 r.

Szkolenie pt. "KSEF 2024 - rewolucja w fakturowaniu" - 27.10.2023 r.

Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
zaprasza do udziału w szkoleniu pt.:

                                               „KSEF 2024 – rewolucja w fakturowaniu”


Termin szkolenia:       27.10.2023 r., godzina 09.00 – 15.00
Miejsce szkolenia:       Szkolenie stacjonarne, Przemyśl, ul. Lwowska 9, Budynek MZK w Przemyślu, I piętro
Czas trwania:               7  godzin dydaktycznych + 3 przerwy (w tym przerwa obiadowa)
Wykładowca:               Paweł Łabno
Cena obejmuje:          450,00 zł netto/osobę + 23% VAT
                                      420,00 zł netto/osobę +23% VAT - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy

Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, obiad oraz serwis kawowy).

Dla kogo:  
Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości, a także do wszystkich osób i podmiotów mających kontakt z wystawianiem i otrzymywaniem faktur oraz osób odpowiedzialnych za dostosowanie systemu fakturowania do nowych wymagań.

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami związanymi z wprowadzeniem nowych regulacji dotyczących wystawiania faktur od września 2023 r. oraz omówienie zmian wynikających z obowiązkowego wystawiania faktur poprzez Krajowy System e-Faktur KSeF od 1 lipca 2024 r.

Korzyści ze szkolenia:
  • zapoznanie z przepisami z zakresu KSeF, co jest konieczne dla prawidłowego przyjęcia, wdrożenia i stosowania faktur ustrukturyzowanych,
  • uświadomienie uczestnikom skali zmian,
  • wskazanie kierunków postępowania w celu weryfikacji i zmiany dotychczasowych procedur związanych z fakturami na dostosowane do zmienionych przepisów, np. brak możliwości anulowania faktur czy likwidacja przepisów dotyczących wystawiania not korygujących.


Program szkolenia:
1. Terminy wejścia w życie obowiązkowego KSEF
a) dla podatników VAT czynnych;
b) dla podatników VAT zwolnionych.

2. Podmioty, które nie będą miały obowiązku stosować KSEF.

3. Transakcje, do których nie będzie stosować się KSEF i faktur ustrukturyzowanych.

4. Obowiązek oznaczania faktur ustrukturyzowanych kodem QR.

5. Postępowanie podatnika i ciążące na nim obowiązki w razie zaistnienia:
a) „standardowej” awarii KSEF;
b) „nadzwyczajnej” awarii KSEF;
c) tzw. trybu „off-line”

6. Zmiana zasad rozliczania faktur korygujących „in minus” przez sprzedawcę i nabywcę:
a) faktura korygująca w postaci faktury ustrukturyzowanej;
b) faktura korygująca w postaci innej niż faktura ustrukturyzowana.

7. Nowy obowiązek dotyczący oznaczania płatności za:
a) faktury podlegające mechanizmowi podzielonej płatności (MPP) i termin wejścia w życie ww. obowiązku;
b) faktury niepodlegające mechanizmowi podzielonej płatności (MPP) i termin wejścia w życie ww. obowiązku.

8. Kara pieniężna za naruszenie przepisów dotyczących obowiązkowego KSEF.

9. Pozostałe zmiany – m.in.
a) wystawianie faktur VAT RR w ramach KSEF;
b) skrócenie standardowego terminu na zwrot nadwyżki podatku naliczonego;
c) eliminacja not korygujących;
d) przechowywanie faktur ustrukturyzowanych w ramach KSEF.

10. Kategorie uprawnień w ramach KSEF i sposoby ich nadawania, zmiany i odbierania, w tym m.in.:
a) uprawnienia „właścicielskie”
b) uprawnienia bezpośrednie vs uprawnienia pośrednie
c) uprawnienia dla jednostek wewnętrznych przedsiębiorstwa (np. oddziału).

11. Wysyłanie i odbieranie faktur ustrukturyzowanych poprzez KSEF – uwagi „techniczne”.

12. Na co zwrócić uwagę w przedsiębiorstwie, aby dobrze przygotować się do KSEF – kwestie wewnątrzfirmowe w kontekście:
a) zakupów;
b) sprzedaży;
c) obiegu wewnętrznego dokumentów.

13. Na co zwrócić uwagę w przedsiębiorstwie, aby dobrze przygotować się do KSEF – kwestie relacji z kontrahentami w kontekście (m.in.)
a) płatności;
b) akceptacji faktur;
c) umów/zamówień.

14. Rozwiązania informatyczne oferowane przez Ministerstwo Finansów.

15. Pytania i odpowiedzi.


Osoba prowadząca:
Paweł Łabno - doradca podatkowy nr 10584, prawnik, wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, posiada 13-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym; wielokrotnie reprezentował klientów przed Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach podatku VAT; autor licznych publikacji podatkowych (Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Vademecum Głównego Księgowego), współautor Leksykonu VAT, wieloletni i uznany wykładowca z zakresu podatku VAT.


Źródło grafiki:
https://pl.freepik.com

Kontakt:

Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
Robert Sudoł, tel. 578 363 196, e-mail: robertsudol@parr.pl

ZAPRASZAMY !!!

Szkolenie pt.

Pliki do pobrania

Archiwum
2024202320222021202020192018201720162015

Polecane