II nowelizacja Kodeksu Pracy 2023 - 25.08.2023 r. - szkolenie stacjonarne
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
zaprasza do udziału w szkoleniu pt.:
"Druga nowelizacja Kodeksu Pracy 2023"
(umowy o pracę, nowe dni wolne, organizacja pracy, nowe obowiązki pracodawców i uprawnienia pracowników)
Termin szkolenia: 25.08.2023 r., godzina 09.00 – 15.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie stacjonarne, Przemyśl, ul. Ks. Piotra Skargi 7/1, II piętro
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych + 3 przerwy (w tym przerwa obiadowa)
Wykładowca: Mateusz Piotr Borek
Cena obejmuje: 330,00 zł netto/osobę + 23% VAT
300,00 zł netto/osobę +23% VAT - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, obiad oraz serwis kawowy).
Dla kogo:
Szkolenie
przeznaczone jest dla pracowników działów HR, kadr, płac oraz osób
zarządzających tymi działami, a także dla osób pełniących funkcje
pracodawców albo ich reprezentujących.
Cel i korzyści ze szkolenia:
• przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresów nowo regulowanych w prawie pracy,
• poszerzenie i pogłębienie wiedzy na poziomie zaawansowanym w zakresach, które standardowo budzą wątpliwości,
•
zapoznanie uczestników z najciekawszym najnowszym orzecznictwem Sądu
Najwyższego z zakresu prawa pracy i omówienie jego stosowania w
praktyce.
Program szkolenia:
1.
Nowelizacja zasad zawierania umów na okres próbny, ograniczone okresy
trwania oraz przedłużenie umowy o czas usprawiedliwionych nieobecności w
pracy.
2. Nowelizacja zasad zawierania umów na czas określony – możliwości i ograniczenia
3. Nowelizacja treści umowy o pracę
4. Zmodyfikowana treść informacji o warunkach zatrudnienia.
5. Nowe zasady delegowania pracownika do pracy za granicą
6. Aktualne zasady rozwiązywania umów o pracę - sposoby i rodzaje rozwiązywania z ich szczegółowym omówieniem.
7. Okoliczności, które nie mogą/ mogą stanowić przyczyny uzasadniające wypowiedzenie lub rozwiązanie umów o pracę.
8. Obowiązki i ograniczenia pracodawcy związane z rozwiązywaniem umów o pracę.
9. Nowe uprawnienia pracownika do zatrudnienia na bardziej przewidywalnych
i korzystnych warunkach.
10.
Uprawnienie pracodawcy do odmowy akceptacji wniosku pracownika o zmianę
rodzaju pracy lub warunków zatrudnienia na bardziej korzystne i
przewidywalne.
11. Nowość w zakresie zasad rekompensowania
szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe pracowników oraz wliczania
lub nie wliczania ich do czasu pracy – zasady.
12. Nowe uprawnienia pracowników do przerw w pracy, czasu wolnego i dni wolnych od pracy.
13.
Nowe uprawnienia do czasu wolnego lub dni wolnych od pracy z powodu
działania siły wyższej – w jakich okolicznościach, komu, w jakim
wymiarze, za jakim wynagrodzeniem oraz na jakich zasadach przysługuje.
14. Prawo do dodatkowego urlopu opiekuńczego – komu przysługuje, w jakim wymiarze oraz na jakich zasadach.
15. Znowelizowane uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem:
• urlopy rodzicielskie okresy, zasady, ograniczenia udzielania przepisy przejściowe, problematyka;
• wypłacanie świadczeń za czas urlopu rodzicielskiego oraz macierzyńskiego i rodzicielskiego wysokość po nowelizacji;
• urlopy ojcowskie – zmiana okresu korzystania z uprawnienia oraz przepisy przejściowe w tym zakresie;
• pracownicy powracający do pracy po świadczeniach rodzicielskich prawa i obowiązki pracodawców;
• elastyczna organizacja czasu pracy;
• OMÓWIENIE PRZEPISÓW PRZEJŚCIOWYCH NA PRZYKŁADACH WRAZ
• Z EDYTOWALNYMI WZORAMI DOKUMENTACJI WYMAGALNYMI DO PRAWIDŁOWEGO STOSOWANIA ZNOWELIZOWANYCH PRZEPISÓW PO 26 KWIETNIA 2023 R.
16. Przepisy ochronne dla pracowników - rodzaje, zakres stosowania.
17. Rozszerzony katalog wykroczeń w zakresie prawa pracy.
18. Zmiany w dokumentacji pracowniczej - akta osobowe.
19. Zmiana rozporządzenia dotycząca świadectwa pracy.
20.
Znowelizowane przepisy a praktyka? Przykłady, kazusy, możliwe stany
faktyczne - rozwiązania, najnowsze stanowiska urzędów/ instytucji opinie
prawne w powyższym zakresie.
21. Panel dyskusyjny.
Materiały
szkoleniowe: prezentacja, stanowiska urzędów i instytucji opinie prawne
w zakresie znowelizowanych przepisów, edytowalne wzory dokumentów w
celu prawidłowego wdrożenia na potrzeby każdego przedsiębiorstwa.
Osoba prowadząca:Mateusz Piotr Borek –
Radca Prawny. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i
Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego. Radca Prawny Okręgowej Izby
Radców Prawnych w Rzeszowie. Doświadczenie zawodowe zdobywał min. w
Departamencie Prawnym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Biurze
Komunikacji Społecznej Kancelarii Senatu, kancelariach prawnych czy
spółkach prawa handlowego.
Specjalista
w zakresie kompleksowej obsługi prawnej szczególnie w kwestiach
związanych ze stosowaniem prawa pracy zarówno na etapie doradztwa, jak i
w postępowaniach sądowych. Autor licznych opinii i interpretacji
prawnych z zakresu prawa pracy.
W praktyce radcy prawnego zajmuje się m.in. szkoleniem pracowników i pracodawców z zakresu szeroko rozumianego prawa pracy.
Źródło grafiki:
www.pixabay.com.pl
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: brp@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!