Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza do zgłaszania się i udziału w szkoleniu:
"Profesjonalna obsługa klienta"Termin szkolenia: 21.07.2016 r., godzina 9.00
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Miejsce szkolenia: PARR S.A., 37-700 Przemyśl, ul. ks.Piotra Skargi 7/1
Koszt uczestnictwa: 239,00 złotych brutto (cena obejmuje materiały szkoleniowe, przerwę kawową)
Dla kogo:Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów
zajmujących się obsługą klienta, specjalistów z działów marketingu i
sprzedaży, przedstawicieli handlowych oraz menadżerów i właścicieli firm.
Cele szkolenia:- poznanie czynników wpływających na zachowania klientów,
- nabycie umiejętności dopasowania się do typu klienta,
- nabycie umiejętności profesjonalnej obsługi klienta zgodnej z jego oczekiwaniami,
- podniesienie umiejętności kształtowania trwałych relacji z klientami,
- poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem
Korzyści:
- podniesienie kwalifikacji pracowników obsługi klienta,
- zwiększenie skuteczności pracy sprzedawców,
- zbudowanie lojalności i zadowolenia klientów.
Metody i forma prowadzenia zajęć:- wykład,
- analiza przykładów,
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe,
- ćwiczenia z kamerą.
Zakres (program) szkolenia:1. Kluczowe czynniki profesjonalnej obsługi klienta
• predyspozycje i umiejętności niezbędne podczas obsługi klienta
• cechy idealnego pracownika obsługi klienta
• samoocena umiejętności obsługi klienta
• relacje wewnątrz organizacji
2. Kryteria klasyfikacji i charakterystyka typów klientów
• szybka klasyfikacja wstępna klienta
• sposoby wykorzystania zidentyfikowanych cech klienta w celu zbudowania relacji
• czynniki kształtujące zachowania klientów
• podstawowe sposoby zachowania konsumentów
• wykorzystanie typów reprezentacji w komunikacji
3. Efektywna komunikacja interpersonalna w kontakcie z klientem
• składowe skutecznej komunikacji
• skuteczna komunikacja werbalna
• zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji
• pułapki w komunikacji werbalnej – "zakazane" zwroty
• znaczenie komunikacji niewerbalnej dla skutecznego przekazu informacji
• rozpoznawanie sygnałów niewerbalnych i reagowanie na nie
• techniki zadawania pytań i zdobywania informacji
4. Nawiązywanie kontaktu
• znaczenie pierwszego wrażenia – reguła 3x20
• rola i zasady indywidualnego podejścia
• nawiązywanie kontaktu, przełamywanie lodów i zdobywanie zaufania
5. Czynniki S-U-P-E-R zapewniające profesjonalną obsługę klienta
• Skuteczność
• Upewnianie
• Prezentowanie
• Empatia
• Reakcja
6. Zachowanie postawy asertywnej w kontakcie z klientem
• asertywność jako sposób na udany kontakt z klientem
• kiedy można, a kiedy trzeba powiedzieć „nie”
• klient ma prawie zawsze rację
7. Jak sobie radzić z trudnymi klientami?
• przyczyny niezadowolenia klientów
• typologia trudnych klientów
• reagowanie na emocje i zażalenia
• radzenie sobie z manipulacją i krytyką
• rozwiązywanie problemów
8. Zarządzanie stresem w pracy zawodowej
• główne stresory związane z pracą zawodową
• krótko i długookresowe skutki stresu
• skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy
Wykładowca, trener:Dr Tomasz Hermaniuk
Zasady uczestnictwa w szkoleniu są szczegółowo opisane w formularzach zgłoszeniowych.
Dodatkowe informacje:
tel. (16) 676 09 85 wew.4
Robert Sudoł
e-mail: robertsudol@parr.pl