Szkolenie "Ustawa sankcyjna, planowanie postępowań oraz agregacja zamówień publicznych w sektorze samorządowym" - On-line
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
zaprasza do udziału w szkoleniu pt.:
„Ustawa sankcyjna, planowanie postępowań oraz agregacja zamówień publicznych w sektorze samorządowym”
Organizator: Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Termin szkolenia: 26.09.2022 r., godzina 09.00 – 13.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie On-line
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych + 1 przerwa
Wykładowca: Grzegorz Czaban
Koszt uczestnictwa: 350,00 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje dostęp do platformy internetowej)
Dla kogo:
Szkolenie przeznaczone jest dla praktyków zamówień publicznych, zarówno początkujących, jak i zaawansowanych.
Cel i korzyści ze szkolenia:
Celem
szkolenia jest nabycie niezbędnej wiedzy dotyczącej organizacji i
planowania postępowań oraz agregacja zamówień publicznych w sektorze
samorządowym (agregacja wartości podobnych dostaw, tożsamych usług,
agregacja robót budowlanych, zamówienia planowane i nieplanowane.
Uczestnicy zdobędą również wiedzę w zakresie stosowania ustawy
sankcyjnej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Korzyścią
będzie wyjaśnienie na bieżąco problemów dotyczących tematyki szkolenia
oraz możliwość konsultacji w trakcie szkolenia.
Program szkolenia:
I. PLANOWANIE POSTĘPOWAŃ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1. Cykl zakupowy - etapy
2. Plan postępowań o udzielenie zamówienia
• Co wpisuje się do planu postępowań
• Zasady publikacji planu postępowań - jak i kiedy?
• Aktualizacja planu postępowań - kiedy jest konieczna?
3. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego
• Kto sporządza analizę potrzeb?
• Wymagany zakres analizy potrzeb
• Forma analizy potrzeb
4. Raport z realizacji umowy
• Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
• Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
• Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania
• Zasady szacowania wartości zamówienia
II. AGREGACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
• Agregacja wartości podobnych dostaw
• Agregacja wartości tożsamych usług
•
Agregacja robót budowlanych - zlecenie wykonanie obiektu budowlanego
oraz roboty remontowe zlecane do wykonania na wykonanych obiektach
• Zamówienia planowane i nieplanowane
• Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w Częściach
• Niedozwolone dzielenie zamówienia na części w świetle orzecznictwa KIO oraz
komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
III. STOSOWANIE USTAWY SANKCYJNEJ W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
•
Obowiązek wykluczenia wykonawców rosyjskich z postępowania o udzielenie
zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi UE: jak stosować w
praktyce?
• Stosowanie ustawy sankcyjnej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości równej lub większej niż progi UE
•
Obowiązek stosowania ustawy sankcyjnej w odniesieniu do zamówień
bagatelnych (o wartości do 130 000 złotych): jak stosować w praktyce?
•
Omówienie przykładowych podmiotowych środków dowodowych: oświadczenie o
aktualności informacji zawartych w świadczeniu o braku podstaw
wykluczenia, lista sankcyjna, odpis lub informacja z KRS lub CEIDG,
roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe albo jego część
sprawozdanie zarządu z działalności jednostki albo jego część,
informacja z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
• Uproszczony sposób oceny występowania podstaw wykluczenia
• JEDZ i jego zastosowanie do oceny braku podstaw wykluczenia na podstawie ustawy Sankcyjnej
• Kary za ubieganie się o zamówienie publiczne przewidziane dla Wykonawców podlegających wykluczeniu
•
Ogólnounijny zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach
publicznych i koncesjach wynikający z rozporządzenia Rady (UE) 833/2014 -
Od kiedy obowiązuje? Jak stosować?
IV. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI
Osoba prowadząca:
Grzegorz Czaban
– ekspert Prawa zamówień publicznych, absolwent Uniwersytetu
Warszawskiego; od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne; do 2007 r.
atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, do 1997 r. trener
z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, praktyk, w latach
1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych,
potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu
zamówień publicznych; absolwent specjalistycznych studiów z zakresu
zamówień publicznych odbytych w ramach programu „Polish Public
Administrators Municipal Training Program” na Uniwersytecie Wisconsin –
Milwaukee i Milwaukee County Procurement Division, U.S.A., autor
licznych publikacji oraz programów szkoleniowych z zakresu zamówień
publicznych (m.in. Tryb podstawowy w nowej ustawie Pzp, Praktyczny
przewodnik po trybach udzielenia zamówień publicznych.
Przebieg
procedur po ostatnich nowelizacjach, Historia ustawy o zamówieniach
publicznych – od okresu międzywojennego do teraźniejszości, Prawo
zamówień publicznych – praktyczny przewodnik, Zamówienia publiczne –
przygotowanie i przeprowadzenie postępowania); Ekspert podczas prac
Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej ds Deregulacji zajmującej się nową ustawą
- Prawo zamówień Publicznych (2020 r.), Sejmowej Podkomisji Gospodarki
zajmującej się nowelizacją ustawy dotyczącą podwykonawstwa i
podniesienia progu bagatelności (2013 i 2014 r.); Komisji Nadzwyczajnej
ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000
r.), Ekspert podczas prac Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia
projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.),
Ekspert podczas prac Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia
projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.),
Ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”
„Bariery i postulaty zmian przepisów, występujących w aplikowaniu i
wdrażaniu projektów finansowanych z funduszy europejskich przygotowane
przez Ekspertów Instytutu Konsultantów Europejskich” (2008 i 2009 r.).
Kierownik Rady Programowej Studium Zamówień Publicznych organizowanego
przez Apexnet.
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!