Nowe wyzwania dla gmin w zakresie realizacji obowiązków recyklingu odpadów komunalnych w 2021 r. - szkolenie on-line - 16.04.2021 r.
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza do udziału w szkoleniu:
Nowe wyzwania dla gmin w zakresie realizacji obowiązków
recyklingu odpadów komunalnych w 2021 r.
- szkolenie on-line
Termin szkolenia: 16.04.2021 r., godzina 09.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie on-line
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych + 3 przerwy
Wykładowca: Anna Panek-Kisała
Koszt uczestnictwa: 200,00 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje dostęp do platformy internetowej)
Dla kogo:
Wójtowie, Burmistrzowie, Prezydenci, Starostowie, jednostki samorządu terytorialnego, zakłady komunalne (prywatne i samorządowe oraz specjaliści ds. ochrony środowiska, pracownicy odpowiedzialni za gospodarkę odpadami).
Cel i korzyści szkolenia:Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie gospodarki odpadami, co przyczyni się do podniesienia przez nich kwalifikacji w przedmiotowym obszarze.
Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami, kwalifikowania odpadów, decyzji administracyjnych, prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów, obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi, gospodarowania odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi.
Program szkolenia:
1. Planowane zmiany definicji i ich wpływ na realizację systemu gospodarowania odpadami komunalnymi:
• odpady komunalne
• bioodpady
• odpady budowlane.
2. Planowane zmiany w sposobie odbierania i zbierania odpadów.
3. Nowe poziomy recyklingu dla odpadów komunalnych
• jakich odpadów dotyczą
• w jaki sposób wylicza się poziom recyklingu
• problemy w określaniu ilości odpadów wytwarzanych
• recykling bioodpadów
• jakość odpadów odbieranych selektywnie.
4. Kontrola odpadów komunalnych u właścicieli nieruchomości (co może nie być odpadem komunalnym).
5. Monitorowanie sposobu i ilości odbieranych i zbieranych odpadów.
6. Kluczowe zapisy w SIWZ i umowach na odbiór odpadów.
7. Przygotowanie do ponownego użycia - działania – skutki.
8. Ustawowe zasadny prowadzenia ewidencji w BDO (kto prowadzi ewidencje, Karty KPOK, KPO i KEOK i KEO, wątpliwości interpretacyjne).
9. Nakładanie sankcji
• skutki braku realizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach
• brak lub nieterminowość sprawozdania
• nie osiągnięcie wymaganych poziomów
• inne
10. Pytania i odpowiedzi.
Szkolenie on-line - podstawowe informacje:1.
Zajęcia będą prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy
internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a
uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie
chatu.
2. Do obsługi portalu polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome, Mozilla.
3.
Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w formularzu
zgłoszeniowym adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego
pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu oraz materiały w
formacie PDF - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numerów
telefonu na wypadek problemów technicznych.
4. Platforma
szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez
przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w
smartfonie.
5. Każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma zaświadczenie o
ukończeniu szkolenia w formacie PDF na podany w zgłoszeniu adres
e-mail.
6. PARR S.A. oraz prowadzący szkolenie nie wyrażają zgody
na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub
nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść
szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Osoba prowadząca:ANNA PANEK-KISAŁA - doświadczony trener i ekspert. Posiada wieloletnie doświadczenie w administracji rządowej i samorządowej, w tym w służbach kontrolnych. Posiada także wiedzę praktyczną wynikającą z prowadzenia obsługi i doradztwa dla Firm.
Dodatkowe informacje:Organizator
zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia w przypadku, gdy ilość
uczestników szkolenia będzie mniejsza niż 10 osób.
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
Robert Sudoł, tel. 578 363 196, e-mail: robertsudol@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!