Nowe Prawo Zamówień Publicznych po 1 stycznia 2021 - szkolenie on-line - 29.01.2021 r.
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza do udziału w szkoleniu:
Nowe Prawo Zamówień Publicznych po 1 stycznia 2021 - szkolenie on-line
Termin szkolenia: 29.01.2021 r., godzina 09.00
Miejsce szkolenia: Szkolenie on-line
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych + 3 przerwy
Wykładowca: Grzegorz Czaban
Koszt uczestnictwa: 320,00 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje dostęp do platformy internetowej)
Dla kogo: Kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, dyrektorzy, naczelnicy, kierownicy wydziałów zamówień publicznych, osoby przygotowujące i przeprowadzające postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, pracownicy merytoryczni, odpowiedzialni za realizację umów zawartych w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, audytorzy i kontrolerzy zamówień publicznych.
Cel szkolenia:Zapoznanie słuchaczy z nowymi zasadami udzielania zamówień publicznych. Nowe zasady dotyczą nie tylko udzielania zamówień, ale również m.in. składania ofert, wezwań, wyboru oferty. Znajomość zmienionych przepisów będzie niezbędna przy udzielaniu zamówień w 2021 r.
Korzyści:Uzyskanie wiedzy w zakresie nowego aktu prawnego stanowiącego podstawę krajowego systemu zamówień publicznych, zapoznanie się ze zmianami wynikającymi z nowej ustawy Prawo zamówień publicznych uchwalonej przez Sejm 11 września 2019r., dokonanie analizy porównawczej starych i nowych przepisów, przygotowanie do wdrożenia nowych przepisów.
Program szkolenia:
1. Zamówienia bagatelne:
a) Rezygnacja z zamieszczania ogłoszeń o zamówieniach bagatelnych w odniesieniu do zamówień klasycznych, których wartość dotycząca jednorazowego zakupu wynosi 50 000 zł – 130 000 zł.
b) Planowany nowy obowiązek publikacji ogłoszeń o udzieleniu zamówienia o wartości przekraczającej 10 000 zł.:
• Kto będzie musiał zamieszczać ogłoszenia o udzieleniu zamówienia?
• Gdzie należy opublikować ogłoszenie o udzieleniu zamówienia?
• Wymagana zawartość ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
• Sankcje za niezamieszczenie tego ogłoszenia.
2. Analiza potrzeb i wymagań
a) Kto jest zobowiązany dokonać analizy potrzeb i wymagań?
b) Co musi obejmować analiza potrzeb i wymagań?
c) W jakiej formie powinna być dokonana analiza potrzeb i wymagań?
d) Kiedy musi być dokonana analiza potrzeb i wymagań?
3. Raport z realizacji zamówienia
a) Kiedy należy sporządzić raport z realizacji zamówienia?
b) Co musi zawierać ten raport?
c) Czy raport z realizacji zamówienia stanowi załącznik do protokołu postępowania?
4. Ogłoszenie o wykonaniu zamówienia
a) Kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
b) Gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
c) Co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
d) Czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
e) Jaka jest przydatność ogłoszenia o wykonaniu umowy dla innych Zamawiających oraz organów kontrolnych?
5. Informacja o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
a) Kto musi przekazywać informację o złożonych wnioskach lub ofertach?
b) W jakim terminie należy przekazać informację o złożonych wnioskach lub ofertach?
c) Co musi zawierać taka informacja?
6. Konflikt interesów
a) Co to jest konflikt interesów?
b) Kiedy należy złożyć oświadczenie o braku konfliktu interesów, a kiedy o istnieniu konfliktu interesów?
c) Kiedy należy złożyć oświadczenie o niekaralności?
d) Jakie są konsekwencje braku złożenia oświadczeń o niekaralności i braku istnienia konfliktu interesów?
e) W jakiej formie muszą być złożone te oświadczenia?
7. Nowe zasady stosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze większej niż 60%
8. Nowe zasady udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz opisu potrzeb i wymagań (OPiW)
9. Składanie i otwarcie ofert
a) W jakiej formie należy złożyć ofertę?
b) Czynności dokonywane przed i po otwarciu ofert
c) Zasady postepowania w przypadku wystąpienia awarii systemu teleinformatycznego
10. Tryby udzielania zamówień klasycznych o wartości mniejszej niż progi UE
a) Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
b) Tryb podstawowy – warianty, omówienie przebiegu postępowania w każdym z wariantów
11. Zmiany dotyczące umów w sprawie zamówienia publicznego
a) Wprowadzenie klauzul abuzywnych (niedozwolonych)
b) Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
c) Wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów w umowach zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.
Szkolenie on-line - podstawowe informacje:1.
Zajęcia będą prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy
internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a
uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie
chatu.
2. Do obsługi portalu polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome, Mozilla.
3.
Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w formularzu
zgłoszeniowym adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego
pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu oraz materiały w
formacie PDF - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numerów
telefonu na wypadek problemów technicznych.
4. Platforma
szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez
przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w
smartfonie.
5. Każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma zaświadczenie o
ukończeniu szkolenia w formacie PDF na podany w zgłoszeniu adres
e-mail.
6. PARR S.A. oraz prowadzący szkolenie nie wyrażają zgody
na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub
nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść
szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Osoba prowadząca:GRZEGORZ CZABAN – ekspert Prawa zamówień publicznych, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego; od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne; do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, do 1997 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, praktyk, w latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych; absolwent specjalistycznych studiów z zakresu zamówień publicznych odbytych w ramach programu „Polish Public Administrators Municipal Training Program” na Uniwersytecie Wisconsin – Milwaukee i Milwaukee County Procurement Division, U.S.A., autor licznych publikacji oraz programów szkoleniowych z zakresu zamówień publicznych (m.in. Tryb podstawowy w nowej ustawie Pzp, Praktyczny przewodnik po trybach udzielenia zamówień publicznych.
Przebieg procedur po ostatnich nowelizacjach, Historia ustawy o zamówieniach publicznych – od okresu międzywojennego do teraźniejszości, Prawo zamówień publicznych – praktyczny przewodnik, Zamówienia publiczne – przygotowanie i przeprowadzenie postępowania); Ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej ds Deregulacji zajmującej się nową ustawą - Prawo zamówień Publicznych (2020 r.), Sejmowej Podkomisji Gospodarki zajmującej się nowelizacją ustawy dotyczącą podwykonawstwa i podniesienia progu bagatelności (2013 i 2014 r.); Komisji Nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000 r.), Ekspert podczas prac Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.), Ekspert podczas prac Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.), Ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo” „Bariery i postulaty zmian przepisów, występujących w aplikowaniu i wdrażaniu projektów finansowanych z funduszy europejskich przygotowane przez Ekspertów Instytutu Konsultantów Europejskich” (2008 i 2009 r.). Kierownik Rady Programowej Studium Zamówień Publicznych organizowanego przez Apexnet.
Dodatkowe informacje:Organizator
zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia w przypadku, gdy ilość
uczestników szkolenia będzie mniejsza niż 10 osób.
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
Robert Sudoł, tel. 578 363 196, e-mail: robertsudol@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!