Podatek VAT 2021-2022. Zmiany, najczęstsze niejasności i wątpliwości w stosowaniu przepisów prawa - szkolenie stacjonarne - 22.09.2021 r.
Przemyska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
zaprasza do udziału w szkoleniu pt.:
"Podatek VAT 2021-2022. Zmiany, najczęstsze niejasności i wątpliwości w stosowaniu przepisów prawa" - szkolenie stacjonarne
Termin szkolenia: 22.09.2021, godzina 09.00
Miejsce szkolenia: Przemyśl, ul. A. Asnyka 4, I piętro
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych + 3 przerwy (w tym przerwa obiadowa)
Wykładowca: Paweł Łabno
Koszt uczestnictwa: 350,00 zł netto + 23% VAT
Dla kogo:
Szkolenie
adresowane jest do pracowników księgowości przedsiębiorstw, pracowników
i właścicieli biur rachunkowych czy innych osób zajmujących się
rozliczaniem podatku VAT.
Cel i korzyści szkolenia:
Omówienie zagadnień z zakresu podatku VAT, które ulegają zmianie w 2021-2022 r.
Przepisy
z zakresu podatku VAT należą do najczęściej nowelizowanych regulacji
prawnych, na których stosowanie istotny wpływ wywiera również
orzecznictwo organów podatkowych, sądów administracyjnych oraz Trybunału
Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W trakcie szkolenia uczestnicy
zapoznają się nie tylko ze zmieniającymi się przepisami podatkowymi
m.in. zmiany w zakresie JPK, Krajowy System e-Faktur czy zmiany w
zakresie wystawiania faktur mające wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022
r. itd.
Program szkolenia:
1. Zmiany w zakresie JPK obowiązujące od 1 lipca 2021 r.
- zmiana dot. kodu TP
- likwidacja kodu MPP
- zmiany dot. kodów GTU (m.in. dot. kodów 01,10,12)
- zmiany dotyczące ujmowania w JPK tzw. faktur uproszczonych (tj. paragony fiskalne do kwoty brutto 450 zł z NIP nabywcy)
- zmiany dotyczące ujmowania w JPK „kwitków” autostradowych oraz biletów jednorazowych za przejazdy osób
- ujmowanie w JPK korekt podatku naliczonego przez nabywcę, gdy nie dysponuje on fakturą korygującą
- pozostałe zmiany oraz przepisy przejściowe
- zmiany w zakresie JPK a kwestia składania czynnego żalu przy korektach JPK
2. Sygnalizacja zmian obowiązujących od 1 lipca 2021 r. wprowadzonych w ramach tzw. pakietu E-commerce
3. Zmiany przewidziane w ramach pakietu SLIM-VAT 2 (planowany termin wejścia w życie: 1 październik 2021 r.)
- modyfikacja zasad dot. korygowania WNT oraz importu usług
- zmiany dot. korekt podatku naliczonego
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi
- pozostałe zmiany (w tym m.in.: dot. rachunku VAT, transakcji „łańcuchowych”)
4. Krajowy
System e-Faktur (KSeF) i ustrukturyzowane faktury elektroniczne
(planowany termin wejścia w życie: 1 styczeń 2022 r.) – m.in.:
- cel wprowadzenia KSeF i charakter systemu KSeF
- zasady wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych poprzez KSeF
- kwestie techniczne oraz zasady dostępu do systemu KSeF
- „zachęty” dla korzystania z systemu KSeF
- KSeF a PEF.
5. Dalsze zmiany w zakresie wystawiania faktur mające wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.
6. Zmiany w podatku VAT od 01.01.2021 r. (ustawa nowelizująca z dnia 28 listopada 2020 r. - tzw. pakiet SLIM VAT):
- zmiany dot. rozliczania faktur korygujących "in plus" oraz "in minus"
- podwyższenie kwoty dla prezentów o małej wartości
- możliwość stosowania tego samego kursu wymiany waluty w VAT i podatku dochodowym
- możliwość odliczania podatku naliczonego względem usług noclegowych podlegających odsprzedaży
- dopuszczenie potrąceń umownych przy MPP
- zmiany w systemie TAX- FREE (sygnalizacja zmian - planowany termin wejścia w życie: 01.01.2022 r.)
- pozostałe zmiany
7. Objaśnienia MF z dnia 16 października 2020 r. dot. wystawiania faktur do paragonów
8. Orzecznictwo zapadłe w ostatnim czasie mające istotny wpływ na rozliczanie podatku VAT dot. m.in.:
- stosowania ulgi na złe długi przez sprzedawcę/usługodawcę
- rozliczania WNT („rozjazd” pomiędzy okresami wykazywania podatku należnego i podatku naliczonego)
- kart paliwowych
- dodatkowego zobowiązania podatkowego w podatku VAT
9. Objaśnienia MF z dnia 16 października 2020 r. dot. wystawiania faktur do paragonów
Osoba prowadząca:
PAWEŁ ŁABNO - doradca
podatkowy nr 10584, prawnik, wspólnik w kancelarii Czyż Łabno
Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni, absolwent
Uniwersytetu Jagiellońskiego, posiada 13-letnie doświadczenie w
doradztwie podatkowym; wielokrotnie reprezentował klientów przed
Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach podatku VAT; autor licznych
publikacji podatkowych (Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Vademecum
Głównego Księgowego), współautor Leksykonu VAT, wieloletni i uznany
wykładowca z zakresu podatku VAT.
Kontakt:
Agnieszka Muzyczka, tel. 881 363 197, e-mail: agnieszkamuzyczka@parr.pl
Robert Sudoł, tel. 578 363 196, e-mail: robertsudol@parr.pl
ZAPRASZAMY !!!